čtvrtek 14. července 2011

Francie - Paříž, den 5.

A poslední celý den. Mírně fouká, takže vzhůru do Muzea průmyslu a vědy. Je to součást městského parku, stejně jako Muzeum hudby - viz předešlý den.
Trochu větší zmatek je v pořizování lístků - byl mi vnucen pobyt v planetáriu a film o Hubblově teleskopu, první jsem nakonec absolvoval, o druhé jsem z časových důvodů (ale nelituji) přišel.
Po Planetáriu trocha mystéria vesmíru, včetně meteorů. A nad touto částí Muzea je sekce věnovaná fyzikálním zákonům. Vývěva, světlo, zvuk a magnet - co se šíří ve vakuu?
A co je vlastně vakuum? A co síly? A co částice? Na většinu exponátů je nutno sahat, ptát se, odpovídat, zkoušet.
A o dvě patra níže matematika. Kdo říká, že je to nuda, neví, co to matematika je. Tak třeby Pythagorova věta. Nuda? Ale důkaz vodou je unášející:
A takhle se dá pokračovat dál a dál. Dvě stránky, tři stránky v zápisníku popsané poznámky, šest hodin strávených v muzeu a ještě jsem ani zdaleka neviděl vše.
Tak namátkou, první Apple MacIntosh:
Znáte film Pixels? Tak se na něj podívejte!
Umělecký film pohybujících se objektů, chemických reakcí, výbuchů a ohňů? Půl hodiny jsem fascinovaně hleděl na plátno: Der Lauf der Dinge autorů Fischli a Weiss (například zde).
Kam se hrabe Bittner, to se nedá srovnat!!!

Žádné komentáře:

Okomentovat